vrijdag 31 juli 2009

ik lees Stilton!


Wie deze blog volgt zal wel weten dat ik geen fan ben van het fenomeen Geronimo Stilton. Ik denk dat ik daar gegronde redenen voor heb, alhoewel ik nooit echt een boek van Stilton heb gelezen. Ik heb mijn mening gebaseerd op de verschrikkelijke vormgeving, het feit dat de boeken het moeten hebben van allerhande trucjes zoals geurtjes en stripachtige lettertypes, de hype die rond de boeken wordt gecreëerd en natuurlijk heb ik hier en daar al wel eens een fragmentje gelezen. Maar een boek van Stilton uitgelezen? Nee dat heb ik nog nooit gedaan.

Maar ik ga het doen! Ik wil recht in mijn schoenen staan als ik nog eens kritiek spui. Ik beloof hier, plechtig, voor u lieve blogbezoekers, dat ik daadwerkelijk een boek van Stilton van de eerste tot de laatste letter ga uitlezen. Ook als het pijn doet of ik ervan moet kokhalzen. Ik zal doorzetten! En als ik achteraf mijn mening moet herzien, dan zal ik het doen. Ik maak een knieval als dat nodig is. Gemeend. Mijn mening zal er een worden van een ervaringsdeskundige.

Ik geef Stiltonfans zelfs de kans een suggestie te doen. Ze mogen me laten weten wat vogens hen het beste Stiltonboek is.
Over een paar dagen maak ik bekend welk boek het zal worden.

3 opmerkingen:

  1. Zoonlief leest nog steeds niet graag, en ik ben al een hele tijd aan het twijfelen of ik hem wel of niet een Stilton geef in de hoop dat hij daarvan houdt en nadien dus ook andere dingen graag zal lezen. Er zijn voor- en tegenstanders van die methode. Ik ben er nog lang niet uit. Misschien moet ik een voorbeeld aan jou nemen en eerst zelf een Stilton lezen, zodat ik weet wat ik hem lezen laat. Maar ik wacht toch maar eerst jouw reactie af... Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt benieuwd,Stefan!
    Ik kan er zelf ook niet aan beginnen, zeker niet als je weet dat er zoveel moois te lezen is.
    Anderzijds heb ik lang geleden, als 10 jarige, ieder boek van de Olijke tweeling en De vijf verslonden. En het is toch nog goed gekomen met me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is natuurlijk een kwestie van intellectuele eerlijkheid: als je iets bekritiseert, moet je het ook gelezen hebben. Ik ben benieuwd naar je oordeel.
    Nog een tip: er bestaan in de apotheek goede middelen tegen misselijkheid en braken.

    BeantwoordenVerwijderen