donderdag 2 juli 2009

je bent jong en je wil wat


Gisteravond laat tijdens het zappen kwam ik uit op het laatste stukje van de TV Show van Ivo Niehe, waarin kinderen met talent aan bod kwamen. Ik kan echt opkijken naar kinderen en jongeren die al heel jong weten wat ze kunnen en welke richting ze uit willen gaan. Toen ik zelf zo oud was, droomde ik er nog van om een beroemd muzikant te worden. Het is heel anders uitgedraaid. Aan mijn muzikaal talent zit een grens. Maar ik ben nu wel perfect gelukkig met wat ik nu ben.

Op Youtube vond ik dit filmpje van Jake Haldenwang. Jake is dertien en speelt de pannen van het dak, alhoewel hij nog maar sinds zijn elfde gitaar speelt. En hij kiest voor muziek waarvan zijn leeftijdsgenoten naar alle waarschijnlijkheid nog nooit hebben gehoord. Ik kan daar echt van genieten. Niet alleen omdat Jake goed speelt, maar vooral ook omdat je gewoon voelt dat deze jongen een heel stukje wereld aan zijn voeten heeft liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten