donderdag 4 december 2008

wisseldag


Vandaag hadden we een wisseldag. Dat betekent dat mijn vriendin Marleen en ik de rollen omkeerden. Zij ging een dag verbouwen aan ons toekomstig huis en ik bleef thuis om op Miel (bijna vijf maanden oud) te passen. We deden het eigenlijk voor Marleen, die er wel eens een dag tussenuit wou. Het is niet niks om dag in dag uit bijna voortdurend opgesloten te zitten in je eigen huis en alleen maar te kunnen moederen.

Maar ik moet toegeven dat ik niet zonder vrees uitkeek naar deze dag. Ik ververs bij momenten wel eens een pamper en geef regelmatig de fles sinds de borstvoeding is teruggeschroefd. Maar ik was nog nooit langer bij Miel alleen gebleven dan de tijd die Marleen nodig heeft om wat boodschappen te kunnen doen.

Het was een vreemd gevoel dat ZIJ MIJ vanmorgen een kus gaf en vervolgens de deur uit ging. En ik die achter bleef met een hoopje baby in mijn handen dat al onmiddellijk rook naar werk aan de winkel. Pamper ververst (grote boodschap). Bad gegeven (heel de kamer nat). Daarna de ene na de andere babyactiviteit voorzien. Als er iets is waar baby's vervelend van kunnen worden is het wel verveling.

Enfin, om een lange dag kort te maken, het was zo een dag waarvan je niet zelf het ritme kan bepalen maar waarop je volledig afhankelijk bent van dat mensje van een paar maanden oud (je dacht toch niet dat het omgekeerd was?) En ondertussen probeer je nog wat huishoudelijk af te wassen en te stofzuigen.

Mijn leuze voor vandaag: Leve de moeders! Wie hen nog ooit onderschat is niet van deze wereld.

Maar het was toch een toffe dag, zo mannen onder elkaar. En ik voel me precies net iets meer vader dan anders. Ik kan niet ontkennen dat ik daarvan geniet.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Stefan !
    Vooreerst een dikke proficiat met je weblog!
    Wat Wina en mezelf betreft, hetgeen je schrijft komt ons niet onbekend voor... Alleen, de tijden veranderen (en gelukkig maar), en van "afwisselen" was er in de "goeie oude tijd" geen sprake...
    We wensen je veel voldoening bij je taak als partner en vader van respectievelijk een fijne dame en een flinke zoon. En naturlijk ook met je Blog.
    Jan en Wina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Stefan


    Het is mooi hoe je alles schrijft, maar wat wil een man nog meer met zo een prachtig gezin.
    Maar toch een heel dikke proficiat met je Blog.
    We wensen jullie heel veel succes met het nieuwe huisje,veel geluk met u zoon en natuurlijk niet te vergeten u prachtige vriendin waar je altijd kunt op rekenen.


    Veel succes met alles.

    Els,stijn en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Stefan,

    Fijn om nog eens iets van je te horen!
    " 't Kan verkeren!" schreef Bredero!
    En ja, kijk maar wat je in enkele jaren gepresteerd hebt.
    Na je Ollomonteeks kookavontuur is dit het èchte leven!
    Bouw maar verder aan je kasteel en hou je prinses in ere!
    Veel plezier met het "wisselen"

    Hendrik en co

    BeantwoordenVerwijderen