vrijdag 3 april 2009

even weg


Het is een paar dagen stil geweest op Lettererf. De reden is dat we er met ons drieën even tussenuit waren. Onze eerste echte gezinsvakantie sinds Miel er is. In De Haan, de mooiste kustgemeente tussen heel veel lelijkheid.

Het was genieten van de zon, zoeken naar plekjes uit de wind, en die wind dan weer volop trotseren tijdens een fietstocht door de polders. Mooie dingen gezien tijdens dat tochtje: Meetkerke, een idyllisch dorpje met een paar kasseistraten en een gezellig cafeetje. In het oude kerkje wordt een eeuwenoud Mariabeeld vereerd. En je kon er een briefje achterlaten. Overmorgen worden we met ons drieën genoemd tijdens de misviering. Een raar gevoel. Misschien waait er toch iets van over naar de andere kant van het land. Als ik zondag plots een gelukzalig gevoel over me voel trekken weet ik vanwaar het komt.
Ook nog gezien: twee betonnen bruggen middenin de polders. De ene zat boven een spoorweg. De andere lag een paar tientallen meters verder en liep volgens mij nergens over. Er liep trouwens ook geen weg overheen. Gewoon twee bruggen die daar al jaren staan brug te zijn. Zonder doel. Heel surrealistisch. Jammer dat ik mijn fototoestel net niet bij me had.

Dat fototoestel werd de rest van de vakantie trouwens gulzig gebruikt om foto's te nemen van onze kleine vent. Je weet hoe dat gaat. Daarom een foto van Miel in het zwembad. Dat vond hij geweldig. Kijk maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten