zondag 15 maart 2009

ze is er weer


Ja ja, ze is weer begonnen, de tofste week van het jaar. De week die, zoals het cliché zegt, zo leuk is dat ze wel veertien dagen duurt. Met een fantastisch geslaagd openingsfeest in en om de Permekebibliotheek van Antwerpen. Ik had vooraf mijn programma opgesteld, wat best moeilijk was, want alles gaan bekijken wat ik wou zien was gewoon onmogelijk. Het werd een hectische namiddag: een kwartiertje van de theatervoorstelling Onderzeeboot, even langs bij Carll Cneut, Marjolein Pottie, Marit Törnqvist (die, alhoewel ik haar laatste boek niet zo een voltreffer vind, er toch een fantastische lezing over gaf), Sabien Clement en nog een kort stukje van de voorstelling Briek.
Gelukkig hebben de meeste kinderen de dag in een wat rustiger tempo mogen afleggen.

Het is ook de start van twee hectische weken in de bib. Dat betekent ook veel overuren. En ik ben net tot de constatering gekomen dat ik mijn maximum aantal overuren al bereikt heb. En dat ik nog heel wat verlofdagen, overgeheveld van vorig jaar, over heb die tegen het einde van de maand moeten opgenomen zijn. Dat wordt dus gratis gaan werken de komende weken. Wie heeft ooit bedacht dat ik het werk van educatief medewerker in een halftijds uurrooster zou moeten doen?

1 opmerking:

  1. Allemaal leuk waarschijnlijk wat er deze weken op het programma staat, maar erg gezond is het niet, dat gratis werken.

    BeantwoordenVerwijderen