donderdag 5 maart 2009

prijs eens een boek


Ik vind niet dat er te veel literaire prijzen zijn (zoals ik al eens schreef op vertel eens). Maar er worden er wel veel op korte tijd uitgereikt. De Boekenleeuw is nog niet afgekoeld of daar komt de Woutertje Pieterse Prijs al aan. En ondertussen mogen we ons al opwarmen voor de Gouden Uil. Dat is op zich toch allemaal prima, maar het maakt het wel niet gemakkelijk om die boeken te promoten in mijn bibliotheek. Ik heb nog maar pas een standje met Boekenleeuwpauwwelpenpluimwinnaars geïnstalleerd en ik zou er al een boek moeten weghalen om als Wouterje Pietersewinnaar in de kijker te zetten. Het zou welkom zijn als die focus op prachtige boeken wat meer gespreid zou zijn.

Maar toch dik verdiend, Peter Verhelst en Carll Cneut. Ik weet niet wie van jullie twee ik het meest moet feliciteren. Het geheim van de keel van de nachtegaal is zowel qua tekst als qua illustraties een enorm meesterwerk. Een fantastische winnaar.
En ik verwacht nog meer op 4 mei.

1 opmerking: