zondag 8 november 2009

niet uitgelezen


Ik ben zelf niet zo een grote fan van het fantasygenre. Maar als het goed geschreven is, dan kan ik wel eens een fantasyboek appreciëren. Goed, dat betekent dan dat het niet volstaat met clichés, dat de fantasyelementen origineel gekozen zijn en het verhaal meer biedt dan een simplistische strijd tussen goed en kwaad.

Omdat De kleine Odessa van Peter Van Olmen zich afspeelt in een boekenstad, wou ik me er wel aan wagen. Maar al op de tweede bladzijde van het verhaal ligt er een boek op straat dat licht geeft. En een bladzijde verder komen er duistere figuren in donkere kapmantels op de proppen (remember Lord Of The Rings) die over de grond lijken te glijden en het meisje achternazitten.

Het lijkt me allemaal al te vaak voorgedaan. Daarom dat ik dit boek niet heb uitgelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten