dinsdag 27 oktober 2009

over een aangekondigd einde... en wat er ondertussen nog gaat komen

Het is op een paar dagen na precies elf maanden geleden dat deze blog werd opgestart. Niets is oneindig, ook deze blog niet. Bij deze kondig ik plechtig aan dat ik er nog één maand mee verderga, tot op de eerste verjaardag van Lettererf, maar dat de blog daarna onherroepelijk wordt afgesloten.

Een van de dingen die ik elke maand met je deelde was het lijstje van wat ik had gelezen, samen met een eenvoudige quotering. Doordat de meeste boeken een score van === tot ==== kregen toebedeeld, ontstaat misschien de indruk dat ik nogal snel tevreden ben en dat het aanbod van de huidige generatie jeugdboeken over het algemeen heel goed is. Helaas is dat niet waar. Heel vaak lees ik een boek niet uit. En de reden is dikwijls dat ik vind dat er wat aan schort. En doordat ze niet zijn uitgelezen, krijgen ze ook geen beoordeling. Ik ben me ervan bewust dat ik daardoor wel eens een boek mis dat achteraf toch een pareltje blijkt te zijn.

In de laatste maand van Lettererf wil ik ook aandacht schenken aan die boeken. Van elk boek waaraan ik begin, maar waarmee ik voortijdig stop, krijg je in het kort de reden. Als afsluiter.

4 opmerkingen:

  1. Je boekenlijstjes ga ik wel missen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet alleen de boekenlijstjes ... de hele blog!
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet je het echt zeker dat je wilt stoppen?
    Ik krijg straks nog ontwenningsverschijnselen. Kijk altijd uit naar de boekenlijsten... jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer. Is er ook een reden waarom je stopt - ik bedoel natuurlijk: ga je die vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen