maandag 28 september 2009

ik lees Stilton! #11

Ik ben nog gauw even met Geronimo Stilton door Miniatura, het rijk van de kabouters en door Immensia, het rijk van de reuzen, gereisd. Onderweg heb ik weer een pak levenservaring opgedaan:
zoals bijvoorbeeld over de natuur:
- De natuur geeft ons veel, daarom moeten we haar beschermen en respecteren.
of over eten:
- Wat met liefde is bereid, smaakt veel lekkerder.
- Wie samen met goede vrienden eet, verteert beter.
en natuurlijk over vriendschap:
- Dat is de kracht van de Fantasia Club: elkaar helpen in nood!
- Bedanken duurt maar even, maar vriendschap heel het leven...
- Echt edel is iemand die helpt waar dat echt nodig is.
- Vriendschap en liefde kunnen hartzeer genezen.

Zo, met zulke zedenlessen kan ik weer alles aan. Vandaar dat het me bijvoorbeeld ook geen enkele moeite kost om in een land waar het volop zomer is plots met een slee door de sneeuw te glijden. (Zie de afbeeldingen hierboven: de bovenste staat op pagina 207, de onderste op pagina 208.)
Wat er toch allemaal niet kan in "Het Mooiste Kinderboek Aller Tijden"!

1 opmerking:

  1. Victor (per ongeluk terecht gekomen)17 april 2010 om 17:59

    Leuk dat je wat schrijft over mijn favorite boek

    BeantwoordenVerwijderen