maandag 7 december 2009

ik wil u feliciteren


Tenminste als u met het etaleren van uw kerstversiering hebt kunnen wachten tot vandaag, want dan hoort u bij de wijze mensen die begrepen hebben dat er voor alles een juiste tijd is.

Er zijn er nochtans die al een maand geleden de lampjes in hun tuin hebben doen branden. Ik begrijp daar niets van. Net zo min als van skivakanties in het paasverlof, zomercarnavalstoeten en winterbarbecues .

Voor mij begint de kersttijd niet voordat Sinterklaas weer naar Spanje is gaan varen. De solden zijn voor januari. Maart is de tijd van de krokussen en april van de narcissen. Sangria drink ik alleen in de zomer. Met kinderen praat ik niet over school voor het einde van de zomervakantie. Speculaas en marsepein mogen vanaf 11 november. En vanaf vandaag dus kerst. Tot aan Driekoningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten